11.10.2010

perjantai pt. 1

Huhhuh mulla on tosi paljon kerrottavaa perjantaista mut kai mä sit kerron.

Image and video hosting by TinyPic

Tosiaan, aamulla jouduin lähtemään jo normiaikaan aamulla himasta, vaikka mun olis pitäny olla koululla vasta puol kahdelta, koska mun kuva oli sillon. No, hyppäsin bussiin ja mietin että mitäs sitä nyt tekis. Jäin sit yhellä pysäkillä pois ja otin kuvia graffiteista, joita oon ihaillu jo yhtä kauan kuin oon täällä ollu. Tuli kylmä, jatkoin bussimatkaa. En vaihtanukkaan bussia kuten normaalisti vaihtaisin kouluaamuna, vaan jäin pois sillä pysäkillä, joka on lähimpänä mun koulua ja kävelin siitä. Melkein koululla mua vastaan tuli yks tyttö, jonka tunnen ja se sano et se on menossa tapaamaan Laraa, mun kaveria, joka oli ollu aamukahvilla yhessä vanhempiensa kanssa, haluutko tulla mukaan. So I went ! Meillä oli oikein muksaa vaikka oonki aamulla aina ihan jäässä enkä ymmärrä sanaakaan ranskaa.

Image and video hosting by TinyPic

Käppäiltiin siitä sit pikkuhiljaa koululle, molemmilla oli kuvaukset aika aamusta ja mentiin meikkaamaan ja laittamaan hiukset (kuulostaa turhamaiselta, mut olin sen tarpeessa koska näytin aikalailla perseeltä edellisen päivän kampauksella ja koskemattomalla naamalla). Lainasin sen toisen tytön suoristusrautaa, ihana kapine, paljon parempi kuin mun ja kas vain, mun hiukset oli suoran silkosen sileät. Olin valmis ja tiesin että mun ehostus ei ainakaan kaunistu päivän mittaan, joten me mentiin kysymään, että voidaanko mun kuvat ottaa jo nyt. Ja nää oli tosiaan photos des finissants, ei normikoulukuvat, vaan yks perusteennäinen, yks semmosella jättimäisellä kaavulla ja kukkapuskalla ja yks diplomin ja semmosen laatikkohatun kanssa ahahaha !

Image and video hosting by TinyPic

Mulla oli kamera mukana, joten me hengailtiin koululla vähän aikaa ja otettiin kuvia ja sit mentiin yhelle tytölle, joka asuu varmaan 200m päässä koululta. Siel oli muitakin, hengailtiin sielä ja kello olikin jo ruoka, niin menin sit Subiin ekaa kertaa Kanadassa. Ja arvatkaa mitä. Ne leivät on pienempiä ! Ne on yhtä pitkiä, 15cm/6" ja 30cm/12", mut musta tuntuu, että se leipä ei oo niin paksu koska se oli ohkasempi kuin Suomessa ! Jännää. Ja meillä oli ihan kivaa siellä Subissa. Ostin myös sushia ja nektariinin evääksi iltaa varten. (Aaaaa rakastan sushia, oon syöny sitä joku kolme kertaa täällä ja tuun syömään varmaan miljoona.)

Image and video hosting by TinyPic

Sitten lähettiin. Joku 30 tyttöä plus kuski, opettajat ja valvojat pakkautui keltaseen koulubussiin ja siinä sitten köröteltiin kolmisen tuntia Québecistä Montréaliin. Mut bussimatka oli tosi kiva, otettiin ihan sikana kuvia ja juttelin tosi paljon semmostenki ihmisten kanssa, joiden kanssa en oo ennen jutellu ! Jotkut oli tosi kivoja uusia tuttavuuksia, joittenkin kohalla se tutustuminen oli vaan huomaamista, etten välttämättä haluu sydänystävyyttä tän ihmisen kanssa. Mutajoo.

Image and video hosting by TinyPic

Saapuminen. Meidät ohjattiin semmoseen kahvioon, jossa syötiin eväät ja odoteltiin puoltoista tuntia, että päästäisiin sisään studioon. Pelasin mun kaverin kanssa sen iPod Touchilla (en tiiä onko meidän koulussa jotakuta, jolla EI olis iPod Touchia tai iPhonea).

En jaksa kirjottaa enempää ja tää on jo valmiiks semmonen romaani, että jatkan huomenna tai joskus ! Moikka !

1 kommentti: